Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Melding niet meer tonen

Veelgestelde vragen

Heeft u vraag? Bekijk onderstaande veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice.

  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
  • U kunt uw huurovereenkomst met Kunst.nl op ieder moment opzeggen, schriftelijk of via e-mail, tenminste twee maanden voor het einde van de lopende contractperiode. Zonder opzegging wordt uw overeenkomst, na de lopende contractperiode, telkens automatisch verlengd met 1 maand.
  • Hoe werkt het kopen van een kunstwerk?
  • Ieder kunstwerk op Kunst.nl is te koop, voor de online prijs die bij het werk staat vermeld. Koop is een goede keuze, als u overtuigd bent van uw keuze en geen behoefte heeft aan de mogelijkheid om uw werk te ruilen.

    Betaling ineens of rentevrij in termijnen

    Naast betaling ineens, kunt u kiezen voor 10% aanbetaling en 30 rentevrije maandelijkse termijnen van 3% van de waarde van het kunstwerk. U betaalt dus geen huur en geen rente. Na ontvangst van de laatste maandelijkse termijn is het kunstwerk uw eigendom.

    Rekenvoorbeeld

    U koopt een kunstwerk van: € 1.000
    U betaalt slechts 10% aan: € 100
    U betaalt 30 termijnen van: € 30

    Desgewenst kunt u kiezen voor 20 of 10 maandelijkse termijnen van respectievelijk 4,5% of 9%.

  • Hoe werkt het huren van een kunstwerk?
  • Ieder kunstwerk op Kunst.nl is te huur. Kunstuitleen is flexibel en betaalbaar. Het grote voordeel is dat u uw kunstwerk ieder jaar kunt ruilen. Bijvoorbeeld als u bent uitgekeken op uw kunstwerk, als uw interieur is veranderd of als u een kunstwerk vindt dat u nog meer aanspreekt. De huurperiode is minimaal een jaar en heeft geen maximum duur.

    Bij Kunst.nl huurt en spaart u tegelijk. Uw maandbedrag is te overzien en wordt automatisch van uw rekening afgeschreven. Bovendien spaart u tweederde van het maandbedrag als kooptegoed. Met uw kooptegoed kunt u op ieder moment uw gehuurde kunstwerk of een willekeurig ander kunstwerk uit de collectie kopen.

    Rekenvoorbeeld

    U huurt een kunstwerk van: € 1.000
    U betaalt slechts 1% huur: € 10
    U spaart 2% kooptegoed: € 20
    Uw kosten per maand zijn 3%: € 30

    Na 1 jaar is uw kooptegoed: € 240
    Na 3 jaar is uw kooptegoed: € 720

  • Wanneer zijn de Art4Friends particuliere verkoopdagen?
  • Kunst.nl organiseert één keer per jaar Art4Friends, een kunstuitverkoop voor particulieren in de watertoren te Raamsdonksveer. Hierbij worden kunstwerken die al een aantal maal verhuurd zijn geweest en niet langer in de collectie passen, tegen zeer scherpe prijzen verkocht. De kortingen kunnen oplopen tot wel 80% van de verkoopprijs.

    De eerstvolgende Art4Friends staat gepland in november 2017. Houd onze Facebookpagina in de gaten voor deze en andere evenementen.

  • Wat zijn de openingstijden?
  • De Kunst.nl galerie, in de watertoren van Raamsdonksveer, is uitsluitend op afspraak te bezoeken. Als u uw favoriete kunstwerken online selecteert, kunt u deze reserveren voor een vrijblijvende bezichtiging, op een datum en tijdstip dat het u uitkomt. Zie hiervoor “Hoe werkt Mijn Favorieten?”.

    Hoe werkt Mijn Favorieten?

  • Wat is Kunst.nl?
  • Kunst.nl is de grootste kunstuitleen van Nederland en België. Een initiatief van Business Art Service (BAS), al 30 jaar marktleider in verhuur van kunst aan bedrijven en instellingen. Al bijna 1.600 organisaties maken gebruik van de full-service huurformule van Kunst.nl. Onderstaande veelgestelde vragen zijn bedoeld voor particuliere klanten.
  • Wat is de online prijs?
  • Bij ieder kunstwerk vindt u een online prijs. Dit is het bedrag waarvoor u het kunstwerk online kunt kopen. Deze prijs is vaak lager dan die van vergelijkbare werken bij traditionele galerieën en kunstuitlenen. Dit prijsverschil is mogelijk doordat Kunst.nl grootschalig en rechtstreeks inkoopt bij kunstenaars. Daarnaast wordt online verkoop gestimuleerd, om te zorgen voor voldoende doorstroom in de collectie. Soms is de prijs extra aantrekkelijk, omdat het werk eerder is verhuurd. Prijswijzigingen en fouten zijn voorbehouden.
  • Hoe ontvang ik mijn kunstwerk thuis?
  • De meeste kunstwerken die op voorraad zijn, kunnen binnen enkele dagen worden bezorgd. Belangrijk hierbij is dat de documenten voor de eerste automatische incasso zijn aangeleverd. De bezorging wordt verzorgd door een vaste koerier van Kunst.nl. Mocht een kunstwerk onverhoopt niet op voorraad zijn, dan ontvangt u hiervan bericht. Dit kan bijvoorbeeld zo zijn, als het kunstwerk op dezelfde dag als uw bestelling is gereserveerd voor een bestaande opdrachtgever.
  • Kan ik als particulier terecht bij Kunst.nl?
  • Ja. De kunstcollectie van Kunst.nl is vanaf medio 2014 ook beschikbaar voor u als particulier. In plaats van het bezoeken van meerdere galeries, waarbij u ‘met geluk’ het kunstwerk van uw dromen vindt, heeft u nu online toegang tot de grootste kunstcollectie van Nederland en België. U kunt hier een keuze maken uit meer dan 40.000 schilderijen, (foto)grafische kunstwerken en sculpturen van meer dan 1.000 bekende kunstenaars en opkomende talenten.
    Ontdek de collectie

  • Hoe werkt retourneren?
  • Een gehuurd kunstwerk retourneren is uitsluitend mogelijk nadat Kunst.nl uw retouropdracht heeft bevestigd. U kunt uw retourzending doorgeven via retour@kunst.nl.

    Indien u er na een jaar voor kiest om het kunstwerk te retourneren of te wisselen hoort u zelf zorg te dragen voor het transport. Dit transport dient op verantwoorde wijze te geschieden. Retourneren of wisselen is uitsluitend mogelijk nadat deze zending is doorgegeven via retour@kunst.nl en door Kunst.nl is bevestigd.

    Zelf terugbrengen naar de Kunst.nl galerie kan natuurlijk ook. Het adres is Oosterhoutseweg 18, 4941 WZ Raamsdonksveer. Indien van toepassing, ontvangt u na controle van uw geretourneerde kunstwerk het door u betaalde bedrag op uw bankrekening.


  • Hoe werkt Mijn Favorieten?
  • Bij Kunst.nl heeft u de mogelijkheid om uw favoriete kunstwerken online te selecteren, te delen met anderen en te reserveren voor bezichtiging in de Kunst.nl galerie, op een datum en tijdstip van uw keuze. Zo kunt u uw favoriete kunstwerken op uw gemak bekijken en vergelijken, voordat u tot een definitieve keuze komt. U wordt persoonlijk begeleid door een van onze medewerkers. Deze service is vrijblijvend en kosteloos.

    Mijn Favorieten is uw persoonlijke lijst met favoriete kunstwerken. Klik op het hartje bij een kunstwerk om deze in Mijn Favorieten te plaatsen. U vindt uw lijst met favoriete werken vervolgens door te klikken op het grotere hartje in het hoofdmenu. Nadat u uw favoriete werken heeft bewaard, waar alleen uw e-mail adres voor nodig is, kunt u deze eenvoudig terugvinden, aanpassen en delen met anderen (bijvoorbeeld uw partner). Zij ontvangen per e-mail een link naar uw lijst met favoriete kunstwerken, waar zij commentaar kunnen geven per kunstwerk. Bovendien kunnen zij favoriete kunstwerken toevoegen aan uw lijst. U bent de enige die werken kan verwijderen uit de lijst.

    U reserveert uw definitieve Mijn Favorieten lijst met één druk op de knop. Kunst.nl zorgt er dan voor dat de door u geselecteerde werken worden geëxposeerd op de datum en tijdstip van uw keuze. Wij verwelkomen u hiervoor graag in de Kunst.nl galerie, in de watertoren van Raamsdonksveer (Oosterhoutseweg 18, 4941 WZ Raamsdonksveer). Als u hier een definitieve keuze kunt maken, kunt u het kunstwerk huren of kopen, desgewenst met betaling in rentevrije maandelijkse termijnen. U kunt het kunstwerk vervolgens direct meenemen of thuis laten bezorgen.

    Hoe werkt Mijn Favorieten?

  • Hoe blijf ik op de hoogte?
  • Om op de hoogte te blijven van de belangrijkste ontwikkelingen bij Kunst.nl, speciale aanbiedingen en uitnodigingen te ontvangen voor de Art4Friends ‘outlet’ verkoopdagen, kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief of Kunst.nl volgen op een van de social media.

    Volg Kunst.nl op Facebook

    Volg Kunst.nl op Twitter

    Volg Kunst.nl op Google+

    Aanmelden particuliere nieuwsbrief (binnenkort mogelijk)

  • Hoe kan ik betalen?
  • Kunst.nl staat voor betaalgemak. Aanbetalingen en maandelijkse termijnen kunnen automatisch worden geïncasseerd van uw rekening. In onze galerie kunt u ook met PIN afrekenen. Voor automatische incasso is naast uw rekeningnummer een kopie (of foto) van een legitimatiebewijs (rijbewijs, identiteitsbewijs of paspoort) en een kopie (of foto) van een recent bankafschrift met uw huidige woonadres nodig. U kunt deze meenemen naar de galerie of e-mailen naar incasso@kunst.nl Vermeld u daarbij uw volledige naam als onderwerp van de e-mail.
  • Hoe kan ik mijn kunstwerk wisselen?
  • Als u een kunstwerk huurt, kunt u deze jaarlijks wisselen, voor het eerst 12 maanden na aanvang van uw huurovereenkomst. Net als bij aanvang kunt u hiervoor meerdere favoriete kunstwerken reserveren voor bezichtiging.
  • Wat zijn de verzendkosten?
  • Er zijn tijdelijk geen verzendkosten. Kunst.nl neemt alle kosten voor het verzendklaar maken, controleren, inpakken, transporteren en afleveren van uw kunstwerk voor haar rekening. Mocht u uw kunstwerk willen retourneren, dan zijn deze kosten wel voor uw eigen rekening. Zie hiervoor ‘Hoe werkt retourneren?’
  • Hebben jullie ophangsystemen?
  • Bent u op zoek naar een ophangsysteem voor uw kunst, whiteboards, foto’s, etcetera zonder uw muur te beschadigen? Kunst.nl werkt voor ophangsystemen, die professioneel bij u worden ingemeten en gemonteerd, in samenwerking met STAS.
  • Is ieder kunstwerk te huur en te koop?
  • Ja, ieder kunstwerk is zowel te huur als te koop. Niet beschikbare kunstwerken zijn verhuurd of gereserveerd. Deze werken kunnen alleen worden gekocht door (medewerkers van) de organisaties die de betreffende werken huren.
  • Welke contactmogelijkheden zijn er?
  • Om uw reactie snel en goed te kunnen behandelen, verzoeken wij u om het onderstaande contactformulier van de klantenservice te gebruiken en hierin naast uw naam, plaats en telefoonnummer eventuele kunstwerknummers te vermelden. Als u een dringende vraag of opmerking heeft, kunt u ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice, geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17:00 uur, en te bereiken op 0800 1800 180 (standaard tarief).

    Particuliere klantenservice

sluiten