Onze abonnementen
  • Hoe werkt het huren van een kunstwerk?Neem je een abo dan..
    - Kies je online je favoriet uit 30.000 kunstwerken
    - Betaal je 1 vast laag bedrag per maand
    - Kan je elke zes maanden wisselen: kosteloos en super snel
    - Wordt onze kunst gratis thuisbezorgd
  • Hoeveel kost het kunstabonnement?Bij Kunst.nl maken we je het zo makkelijk mogelijk. En om je een handje te helpen, hebben wij drie prijscategorieën. Zo vind jij snel iets wat bij jou smaak, interieur én budget past.

    - €14,50 per maand voor werken tot €500
    - €19,50 per maand voor werken van €500 tot €1.000
    - €34,50 per maand voor werken van €1.000 tot €2.000
    Voor werken van boven de €2.000 stellen we op aanvraag het maandbedrag vast
  • Is ieder kunstwerk te huur en te koop?Alle kunstwerken die je vindt op onze website zijn zowel te huur als te koop. Kunstwerken verdwijnen van de website als ze gereserveerd, uitgeleend of verkocht zijn. 
  • Kan ik het kunstwerk op proef hebben?Helaas, het is bij ons niet mogelijk een kunstwerk op proef te hebben. Wel is het mogelijk via onze unieke abonneeformule om de kunst eerst zes maanden te huren, voordat je over gaat tot koop. Het grote voordeel van onze abonnementen is dat je gedurende de eerste 6 maanden elke betaalde euro spaart. Voorbeeld: als je er over nadenkt een kunstwerk van €600 te kopen, dan betaal je middels de abonneeformule in zes maanden tijd zes keer €19,50 af. Als je het kunstwerk besluit aan te kopen, dan is het restbedrag nog maar €483 euro. Het abonnement stopt dan vanzelf en jij bent officieel eigenaar van het kunstwerk! Verander je toch van mening gedurende de eerste zes maanden, dan kun je ervoor kiezen om het werk na 6 maanden om te wisselen. Tip: je kunt de eerste zes maanden ook goed gebruiken om zelf extra te sparen voor de betaling van het restbedrag!
  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?Je huurabonnement is na de eerste zes maanden maandelijks opzegbaar. Het enige wat je hoeft te doen is ons een e-mail te sturen om je abonnement op te zeggen. Heel flexibel dus! Wil je wel verder huren, maar is het kunstwerk niet helemaal naar je zin? Na zes maanden kun je het werk alweer omwisselen voor een ander werk. Voor meer informatie over het opzeggen van je abonnement verwijzen we je naar onze algemene voorwaarden.
  • Zit een verzekering in het abonnement?Nee, je moet zelf zorgen dat je goed verzekerd bent tegen zowel schade als diefstal van kunstwerken. We gaan er vanuit dat onze klanten net zo goed zorgen voor de kunstwerken als wij dat doen. Maar kunstwerken zijn nu eenmaal kwetsbaar en een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarom wijzen we je er op dat je zelf moet zorgen dat je goed verzekerd bent tegen zowel schade als diefstal van kunstwerken. Raadpleeg hiervoor de voorwaarden van je inboedelverzekering. Voor een exacte omschrijving met betrekking tot de spelregels verwijzen we graag naar onze algemene voorwaarden.
Bezorging
  • Wanneer krijg ik mijn kunstwerk thuis bezorgd?In overleg plannen we een bezorgmoment dat jou goed uitkomt.Het kan soms lastig zijn voor onze planners om een passende planning te maken. Minder goed bereikbare plekken zijn om die reden moeilijker in te plannen. In overleg kunnen we altijd tot een geschikte oplossing komen.Vervolgens verwachten we dat je aanwezig bent op het afgesproken moment, anders brengen we kosten in rekening. Onze bezorgdienst bezorgt het kunstwerk tot aan de voordeur. Je kan het dan zelf een mooi plekje aan de muur geven.
     
  • Mag ik het kunstwerk ook komen bekijken?Natuurlijk mag dat! Je bent van harte welkom in onze expositieruimte in Utrecht. Maak je wel even van te voren een bezoekafspraak? Dan hangen we de kunst voor je op, zodat je makkelijk een keuze kunt maken.
  • Hangen jullie het kunstwerk ook bij mij thuis op?We leveren de kunstwerken normaliter af bij de voordeur. Als je liever voor gemak kiest, dan hangen we de kunstwerken graag bij je thuis op tegen een vergoeding. We beschikken over vele soorten en maten ophangsystemen waaruit gekozen kan worden, dus als we eenmaal langs zijn geweest hoeft er niks meer aan gedaan te worden!
  • Bezorgen jullie in het buitenland?We bezorgen in principe niet in het buitenland, tenzij het een letterlijk grensgeval is. Bezorging in België (Vlaanderen) is tegen vergoeding bijvoorbeeld meestal geen probleem. Verzending naar een andere plek in het buitenland raden wij af in verband met het risico van beschadiging en de hoge kosten. Wil je hier toch informatie over, laat het ons weten.
  • Kan ik het kunstwerk ook zelf ophalen in plaats van thuis laten bezorgen?Natuurlijk mag je het kunstwerk ook komen ophalen bij onze vestiging in Utrecht, we zijn geopend tijdens kantooruren. Graag horen we vooraf welke datum en tijdstip het best uitkomt. We kunnen dan ook andere werken waarin je wellicht interesse hebt laten zien in onze expositieruimte. Laat het ons weten, dan zetten wij de koffie alvast klaar!
  • Hoe ontvang ik mijn kunstwerk thuis?Wij zorgen dat het gekozen kunstwerk bij je thuis wordt bezorgd. Het bezorgen van onze kunstwerken doen we compleet in eigen beheer. We besteden de bezorging dus niet uit aan een koeriers- of postbedrijf. De veiligste manier om jouw kunst van A naar B te krijgen is met onze eigen Kunst.nl bus onder toezicht van ervaren inrichters. We hebben dus een eigen bezorgdienst die gespecialiseerd is in het vervoeren van kunstwerken. Het voorkomen van beschadigingen en het professioneel leveren van jouw bestelling vinden we een net zo belangrijk onderdeel van het huur- of koopproces.

Omlijsting
  • Is de afmeting van een kunstwerk op de website met of zonder omlijsting?De afmetingen die worden weergegeven op de pagina van het kunstwerk is de afmeting met omlijsting. In de meeste gevallen zijn de kunstwerken ingelijst met passepartout.
  • Kan ik het kunstwerk ook zonder lijst kopen/huren?Dat kan uiteraard, de prijs blijft echter hetzelfde.  
  • Wat is de standaardomlijsting van de kunstwerken?Vaak zijn tweedimensionale kunstwerken ingelijst en voorzien van een degelijk ophangsysteem. Originele schilderijen hebben soms een bijpassende lijst, aangebracht door de kunstenaar zelf. Zeefdrukken, litho's en etsen hebben meestal een smalle, neutrale lijst van blank hout, zwart hout of aluminium. Deze omlijsting is meestal in samenspraak met de kunstenaar bepaald, waardoor het niet mogelijk is een andere lijst om het werk te doen. Wanneer je een werk aankoopt kun je dit natuurlijk altijd zelf aanpassen. We adviseren daarvoor contact op te nemen met een lokale lijstenmaker.
  • Wat is het ophangsysteem van de kunstwerken?Bij Kunst.nl zijn alle kunstwerken met omlijsting voorzien van een ijzerdraad dwars over de breedte van de lijst heen. Hieraan kan het werk dan bijvoorbeeld door middel van een spijker in de muur aan opgehangen worden. We hebben ook speciale smart packs van STAS, zodat je je kunstwerk op kunt hangen zonder gaten in de muur te boren. Dit geeft je de vrijheid het werk op te hangen, te verhangen én te verwisselen zo vaak je wilt. De smart packs van STAS kosten slechts € 34,95 per stuk en kun je aanschaffen bij je huur- of koopaanvraag. Bekijk de smart packs hier
Betalingen
  • Hoe gaat de betaling van het kunstabonnement in zijn werk?De abonnementskosten worden maandelijks per automatische incasso afgeschreven. De eerste maand huur betaal je bij het tekenen van de huurovereenkomst. De eerste maand gaat pas in op het moment dat het kunstwerk bij jou thuis is bezorgd.
  • Kan ik een kunstwerk ook aankopen in termijnen?Betalen in termijnen is zeker een optie. Bij aanvang van het koopproces doe je een aanbetaling van 10% en daarna betaal je in 10, 20 of 30 maandelijkse termijnen de opgedeelde koopsom. (Met een minimum maandbedrag van € 50,-) De termijnen worden maandelijks per automatische incasso afgeschreven.
Wisselen
  • Mag ik een gekocht kunstwerk wisselen?Als je een kunstwerk koopt dan heb je altijd 14 dagen bedenktijd. Binnen deze termijn kan je het kunstwerk - mits onbeschadigd en in dezelfde staat als bij aankoop - aan Kunst.nl retourneren tegen restitutie van de koopsom. Koper ontvangt hiervan een creditfactuur. De eventuele verzendkosten voor het retourneren van het kunstwerk komen voor rekening van de koper.


  • Wanneer mag ik het kunstwerk wisselen?Het kunstwerk mag vanaf zes maanden na aanvang van het abonnement geruild worden. Ook daarna wordt een vaste periode van zes maanden aangehouden. Aan een nieuw kunstwerk moet je wennen, dus gun jezelf die tijd! Langer hetzelfde kunstwerk huren kan natuurlijk altijd.
Overige vragen
  • Kan ik me als kunstenaar aanmelden voor de collectie?Onze collectie is altijd in beweging en precies om deze reden zijn we daarom ook altijd op zoek naar samenwerkingen met kunstenaars. Onze afdeling collectiebeheer beslist over eventuele samenwerkingen en andere projecten. Hoe dat in zijn werk gaat, hier
  • Kopen jullie werk aan van particulieren?

    Op dit moment kopen wij geen kunst aan van particulieren. Als je kunst wil verkopen adviseren wij gebruik te maken van Kunstveiling.nl. Dit is een partij waar wij goede ervaring mee hebben.

Contact
  • Ik heb een andere vraag. Hoe neem ik contact op?


    Je kunt ons tijdens werkdagen altijd bereiken per e-mail of per telefoon. Stuur een e-mail naar welkom@kunst.nl op bel naar 088 1800 100. We helpen je graag!

  • Hoe blijf ik op de hoogte?Leuk dat je op de hoogte wil blijven van nieuwe kunstenaars, kunstwerken, acties en evenementen. Schrijf je direct in voor onze nieuwsbrief. Voor je wekelijkse portie kunst inspiratie van Art, volg je onze Instagram.